dec line

Як подати заяву на соціальні послуги та допомогу: покроковий гід

video poster

Отримання соціальних послуг і допомог вимагає подання відповідної заяви та пакету документів. З вересня 2024 року в Україні запущено Соціальний веб-портал, що спрощує процес подачі документів та дозволяє подавати заяви онлайн. У цій статті ми детально розглянемо процедуру подання заяв, необхідні документи та куди звертатися для отримання соціальної допомоги – як особисто, так і через електронні сервіси.

Звичною процедурою є подання заяв (усних чи письмових) для отримання соціальних послуг та/або соціальних допомог/виплат.

До заяви, потрібно підготувати та подати пакет документів, що залежить від виду соціальної послуги/допомоги/виплати.

Для оформлення кожної з цих категорій соціальних гарантій, зацікавлена особа має підготувати та подати окрему заяву з відповідним пакетом документів.

Заяви можна подавати особисто або через законних представників.

Куди подавати заяву для оформлення соціальних послуг/допомоги:

  •  до органу соціального захисту населення 
  •  ЦНАП у громаді, в якій ви проживаєте або тимчасово перебуваєте

З 27.09.2024, Міністерство соціальної політики України здійснило запуск Соціального веб-порталу електронних послуг Мінсоцполітики – soc.gov.ua. 

Тому, можна подавати онлайн-заяви на отримання соціальних послуг (послуг з догляду, стаціонарний догляд, денного догляду, з отримання натуральної допомоги, послуг з консультування, кількох видів соціального супроводу, фізичного супроводу, посередництва (медіації) та ряду інших) в особистому кабінеті.

Цей портал, також дає можливість будь-кому залишити повідомлення про людину або сім’ю, яка потребує соціальної підтримки, та відстежувати статус зверненя.

Станом на сьогодні, можна подати лише заяви на отримання соціальних послуг, та Міністерство соціальної політики України планує розширити його можливістю подання й заяв про призначення соціальних допомог.

Для входу в особистий кабінет, потрібно мати та авторизовуватись за допомогою КЕП*, однак, за його відсутності, особа може подати «швидке звернення». Ви залишите свої контактні дані, а представники органу соціального захисту населення комунікують з вами самосстійно для того, щоб допомогти оформити потрібну заяву та сформувати пакет документів. 

Загальний перелік документів, для отримання соціальної послуги/допомоги: 

  1. паспорт (інший документ, який посвідчує особу)
  2. «податковий код» – реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (раніше індивідуальний податковий номер (ІПН))

Крім того, можуть знадобитися такі документи: 

  • довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) 

або пенсійне посвідчення, або посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги; 

  • декларація про доходи та майновий стан; 
  • копія медичного висновку;
  •  копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи (за наявності).

Важливо: цей список не є вичерпним, бо повний пакет документів формується залежно від потреб особи або сім’ї. 

*Кваліфікований електронний підпис — це підпис, юридично рівнозначний ручному, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

Схожі статті